K-dev Auto SerwisKlasyki i projekty

  • DZIAŁ POŚWIĘCONY TAKIM SAMOCHODOM JAK: YOUNGTIMERY, OLDTIMERY, ORAZ INNYM POMYSŁOM MOTORYZACYJNYM, KTÓRE SĄ U NAS REALIZOWANE.

  • VOLVO 850 T5

    SILNIK: 2.3 T, B5234T5

    MOC: 225 KM ROK: 1994

    SKRZYNIA: 5-biegowa, manualna

    Volvo 850 to jeden z pierwszych, przednionapędowych modeli szwedzkiego producenta. Samochód ten, pomimo swoich sporych gabarytów, posiada bogatą historię wyścigową. W latach 90, brał udział w BTCC, czyli British Touring Car Championship i odnosiło wiele sukcesów. Wyścigowe Volvo występowało w oby dwóch wersjach nadwozia: kombi i sedan. Naszą 850 postanowiliśmy przygotować pod kątem wyścigowych imprez dla Youngtimerów, takich jak: ClassicAuto Cup, czy Youngtimer Party. Volvo poddaliśmy modyfikacjom w celu przygotowania go do sportu, między innymi klatka bezpieczeństwa, odelżone nadwozie, sportowe fotele z pasami 6-punktowymi, modyfikacje silnika, zawieszenia i hamulców. Projekt nie jest zakończony dalej go rozwijamy.

    Zapraszamy do udziału w tym przedsięwzięciu.

    Jako K-Dev Motosport możemy zaoferować:

    Wynajem samochodu
    Chętnie zabierzemy kibiców na imprezy wyścigowe
    Udostępniamy powierzchnię reklamową na samochodzie
    Zapraszamy też do udziału w jazdach testowych

  • Volvo 142 Rallye

    SILNIK: 2.0 (B20) ROK: 1971 r

    W latach 2008/2009 przygotowaliśmy Volvo 142, rocznik 1971 do startu w wyścigach i imprezach samochodowych takich jak: ClassicAuto Cup czy Youngtimer Party. Auto przyjechało z Niemiec, stan prawie idealny.

    Najpierw zrobiliśmy delikatną korektę wnętrza, deska rozdzielcza R-Sport wersja Volvo RALLYE, potem kierownica sportowa oryginalna i następne akcesoria w postaci czujników ciśnienia oleju, ładowania, temperatury i radio Volvo z 70 lat. Dodatkowo zostały wymienione uszczelki drzwi, tylnej klapy, maski, szyb bocznych, a także założone zostały chromowane oryginalne lusterka boczne oraz chromowane oprawy lamp i migaczy. Dalej przyszedł czas na konkrety, a więc montaż sportowego, obniżonego zawieszenia (-30mm) w postaci amortyzatorów Bilstein i sprężyn Lesjofors. Do tego zamontowaliśmy stabilizatory IPD (przedni 25mm,tylny 19mm). Przy takim zawieszeniu oraz magnezowych felgach WOLFRACE z lat 70 należało wyciąć ranty błotników, ponieważ przy lekkim ugięciu nadwozia obcierały o koła, mimo że takie zawieszenie wcale łatwo się nie ugina. Kolej na układ hamulcowy, który był w doskonałym stanie , ale do sportu konieczne było poprawienie jego skuteczności , zwłaszcza że musi on wyhamować samochód pędzony 180-konną jednostką napędową. Silnik wzmocniono o kompletnym układ podwójnych gaźników SOLEX (Weber), oraz sportowym układ wydechowy Simons.

    Pierwszy wyścig odbył się 11-12 lipca 2009 r. na torze w Poznaniu i była to pierwsza generalna próba samochodu, kierowcy i zespołu.

  • SAAB 900 AERO GT

    SILNIK: 2.0 T

    MOC: 185 KM Rok: 1991

    SKRZYNIA: manualna

    Trafił do nas na serwis bardzo rzadki egzemplarz Saab'a 900. Co ciekawe w tej wersji wyprodukowano zaledwie 70 egzemplarzy tego auta, egzemplarz kolekcjonerski. "Krokodyl" wyglądał świetnie, jest pięknie utrzymany, ale niestety wymagał uszczelnienia silnika i skrzyni biegów, gdyż widoczne były spore wycieki oleju. W galerii zdjęć można obejrzeć efekt naszych prac, i to jak prezentuje się ten wyjątkowy Saab na co dzień.

  • VOLVO BERTONE 262C

    Silnik: 2.7 l V6 PRV
    MOC: 148 KM ROK: 1980
    SKRZYNIA: automatyczna

    Około 5 lata temu, przyjechało do nas do serwisu Volvo 262 c Bertone. Samochód był w kiepskim stanie i wymagał całkowitego remontu. Jego odnowienie pochłonęło sporo czasu. Niemałym wyzwaniem okazało się zdobycie niektórych części, a przede wszystkim mniejszych elementów i detali, tak by auto miało w 100% oryginalny i kompletny wygląd. Tutaj, trzeba zaznaczyć, że dużym samozaparciem wykazał się właściciel auta, który poświęcił ogromną ilość czasu na odnalezienie potrzebnych i najtrudniej dostępnych elementów.

    Silnik, z którym przyjechało Bertone był w nie najlepszej formie. Na szczęście udało się znaleźć taki sam silnik, z małym i udokumentowanym przebiegiem. Po odpalaniu okazał się w pełni sprawny.

    W pierwszej kolejności, odnowiono auto blacharsko i polakierowano. Następnie zajęliśmy się uruchomieniem silnika i sprawami mechanicznymi. Jednocześnie trzeba było poskładać cały samochód, wszystkie elementy wnętrza i elektryczne. Pracy było dużo, a cały projekt pochłonął sporo czasu, ale końcowy efekt jest bardzo dobry. Wystarczy tylko spojrzeć na zdjęcia.

    Volvo Bertone 262 c to bardzo rzadko spotykany samochód. W ciągu 1977-1981 roku, z fabryki wyjechało ok. 6622 sztuk. Większość z nich trafiła na rynek amerykański. 262 c był produkowany na płycie podłogowej modelu 264, a karoseria tego auta była składana w Turynie, w słynnej fabryce Bertone. Ten model Volvo należał do bardziej ekskluzywnych , a jego cena była wyższa niż cena Jaguara XJS w tamtym czasie. Wnętrze auta w całości wykonano z czarnej skóry, dołożono okleinę z drewna orzechowego i kilka elektrycznych gadżetów.

  • SAAB 900

    SILNIK: 2.0 T
    MOC: 155 KM ROK: 1988

    SKRZYNIA: AUTOMATYCZNA

    Ten piękny egzemplarz kultowego modelu Saab'a 900 przyjechał do nas aż z Japonii.

    Auto było w całkiem dobrym stanie, jednak wymagało kilku napraw, w tym uszczelnienia silnika, naprawy dachu składanego.

  • VOLVO 240

    SILNIK: 2.3 T (B230FT)
    MOC: 200 KM ROK: 1992

    Wersja amerykańska Volva 240. W pierwszej wersji auto miało silnik 2.3 GL o mocy 100 KM. Po zamianie silnika na 2.3 T i z chipowaniu uzyskaliśmy moc około 200 KM. Teraz nie jedno nowe auto może mięć problem, by nadążyć za tym klasykiem.

Skontaktuj się z nami

Zadzwoń do nas: 697-249-106, 601-258-845.