Volvo 142 Rallye
Volvo 240 Kombi SWAP 2.3T
Volvo 242 Bertone
Volvo 850 BTCC Replika
Volvo 850 Kombi Racing
Volvo 740 Bertone
Saab 900 Cabrio
Saab 900 Turbo
Mercedes W107
Toyota Land Cruiser LJ70
BMW 518 SWAP 528
Motorsport
Ford Fiesta
Ford Focus ST
Toyota Celica ST185 Turbo 4WD
Honda Civic
Volvo 850
SILNIK: 2.3 T, B5234T5
MOC: 225 KM ROK: 1994
SKRZYNIA: 5-biegowa, manualna
Volvo 850 to jeden z pierwszych, przednionapędowych modeli szwedzkiego producenta. Samochód ten, pomimo swoich sporych gabarytów, posiada bogatą historię wyścigową. W latach 90, brał udział w BTCC, czyli British Touring Car Championship i odnosiło wiele sukcesów. Wyścigowe Volvo występowało w oby dwóch wersjach nadwozia: kombi i sedan. Naszą 850 postanowiliśmy przygotować pod kątem wyścigowych imprez dla Youngtimerów, takich jak: ClassicAuto Cup, czy Youngtimer Party. Volvo poddaliśmy modyfikacjom w celu przygotowania go do sportu, między innymi klatka bezpieczeństwa, odelżone nadwozie, sportowe fotele z pasami 6-punktowymi, modyfikacje silnika, zawieszenia i hamulców. Projekt nie jest zakończony dalej go rozwijamy.
Zapraszamy do udziału w tym przedsięwzięciu.
Jako K-Dev Motosport możemy zaoferować:
SILNIK: 2.0 (B20) ROK: 1971 r
W latach 2008/2009 przygotowaliśmy Volvo 142, rocznik 1971 do startu w wyścigach i imprezach samochodowych takich jak: ClassicAuto Cup czy Youngtimer Party. Auto przyjechało z Niemiec, stan prawie idealny.
Najpierw zrobiliśmy delikatną korektę wnętrza, deska rozdzielcza R-Sport wersja Volvo RALLYE, potem kierownica sportowa oryginalna i następne akcesoria w postaci czujników ciśnienia oleju, ładowania, temperatury i radio Volvo z 70 lat. Dodatkowo zostały wymienione uszczelki drzwi, tylnej klapy, maski, szyb bocznych, a także założone zostały chromowane oryginalne lusterka boczne oraz chromowane oprawy lamp i migaczy. Dalej przyszedł czas na konkrety, a więc montaż sportowego, obniżonego zawieszenia (-30mm) w postaci amortyzatorów Bilstein i sprężyn Lesjofors. Do tego zamontowaliśmy stabilizatory IPD (przedni 25mm,tylny 19mm). Przy takim zawieszeniu oraz magnezowych felgach WOLFRACE z lat 70 należało wyciąć ranty błotników, ponieważ przy lekkim ugięciu nadwozia obcierały o koła, mimo że takie zawieszenie wcale łatwo się nie ugina. Kolej na układ hamulcowy, który był w doskonałym stanie , ale do sportu konieczne było poprawienie jego skuteczności , zwłaszcza że musi on wyhamować samochód pędzony 180-konną jednostką napędową. Silnik wzmocniono o kompletnym układ podwójnych gaźników SOLEX (Weber), oraz sportowym układ wydechowy Simons.
Pierwszy wyścig odbył się 11-12 lipca 2009 r. na torze w Poznaniu i była to pierwsza generalna próba samochodu, kierowcy i zespołu.
SILNIK: 2.0 T
MOC: 185 KM Rok: 1991
SKRZYNIA: manualna
Trafił do nas na serwis bardzo rzadki egzemplarz Saab'a 900. Co ciekawe w tej wersji wyprodukowano zaledwie 70 egzemplarzy tego auta, egzemplarz kolekcjonerski. "Krokodyl" wyglądał świetnie, jest pięknie utrzymany, ale niestety wymagał uszczelnienia silnika i skrzyni biegów, gdyż widoczne były spore wycieki oleju. W galerii zdjęć można obejrzeć efekt naszych prac, i to jak prezentuje się ten wyjątkowy Saab na co dzień.
Silnik: 2.7 l V6 PRV
MOC: 148 KM ROK: 1980
SKRZYNIA: automatyczna
Około 5 lata temu, przyjechało do nas do serwisu Volvo 262 c Bertone. Samochód był w kiepskim stanie i wymagał całkowitego remontu. Jego odnowienie pochłonęło sporo czasu. Niemałym wyzwaniem okazało się zdobycie niektórych części, a przede wszystkim mniejszych elementów i detali, tak by auto miało w 100% oryginalny i kompletny wygląd. Tutaj, trzeba zaznaczyć, że dużym samozaparciem wykazał się właściciel auta, który poświęcił ogromną ilość czasu na odnalezienie potrzebnych i najtrudniej dostępnych elementów.
Silnik, z którym przyjechało Bertone był w nie najlepszej formie. Na szczęście udało się znaleźć taki sam silnik, z małym i udokumentowanym przebiegiem. Po odpalaniu okazał się w pełni sprawny.
W pierwszej kolejności, odnowiono auto blacharsko i polakierowano. Następnie zajęliśmy się uruchomieniem silnika i sprawami mechanicznymi. Jednocześnie trzeba było poskładać cały samochód, wszystkie elementy wnętrza i elektryczne. Pracy było dużo, a cały projekt pochłonął sporo czasu, ale końcowy efekt jest bardzo dobry. Wystarczy tylko spojrzeć na zdjęcia.
Volvo Bertone 262 c to bardzo rzadko spotykany samochód. W ciągu 1977-1981 roku, z fabryki wyjechało ok. 6622 sztuk. Większość z nich trafiła na rynek amerykański. 262 c był produkowany na płycie podłogowej modelu 264, a karoseria tego auta była składana w Turynie, w słynnej fabryce Bertone. Ten model Volvo należał do bardziej ekskluzywnych , a jego cena była wyższa niż cena Jaguara XJS w tamtym czasie. Wnętrze auta w całości wykonano z czarnej skóry, dołożono okleinę z drewna orzechowego i kilka elektrycznych gadżetów.
SILNIK: 2.0 T
MOC: 155 KM ROK: 1988
SKRZYNIA: AUTOMATYCZNA
Ten piękny egzemplarz kultowego modelu Saab'a 900 przyjechał do nas aż z Japonii.
Auto było w całkiem dobrym stanie, jednak wymagało kilku napraw, w tym uszczelnienia silnika, naprawy dachu składanego.
SILNIK: 2.3 T (B230FT)
MOC: 200 KM ROK: 1992
Wersja amerykańska Volva 240. W pierwszej wersji auto miało silnik 2.3 GL o mocy 100 KM. Po zamianie silnika na 2.3 T i z chipowaniu uzyskaliśmy moc około 200 KM. Teraz nie jedno nowe auto może mięć problem, by nadążyć za tym klasykiem.
Zadzwoń do nas pod numer: 534-347-494 lub 697-249-106, 601-258-845.